نمونه پروژه های اوراق اداری و ست اداری

اکنون با ما تماس بگیرید

چرا اختصاصی؟

ما با برنامه ریزی برای مراقبت از خود فضا باز می کنیم.

ارائه بهترین کیفیت

ما بهترین کار را ارائه می دهیم

سر برگ اوراق اداری

کاغذ مناسب برای سربرگ و پاکت نامه ی کاغذهای تحریر 80 گرم الی 120 گرم می باشند. اطلاعات ضروری بر روی سربرگ شامل آرم، شماره تماس و آدرس می باشد.

در نظر داشته باشید سربرگ باید بعد از فاکس شدن خوانا باشد. در زمینه ی سربرگ نباید از طرح هایی با ترام 5% استفاده کرد چرا که نامه پس از فاکس سیاه و سفید دیده می شود و آرم زمینه و نوشته ها با هم یکی دیده می شوند.

سربرگ ها را خیلی طراحی نکنید. اندازه ی مناسب برای آرم روی سربرگ ابعاد 2*3 سانتی متر می باشد. از درج شعار تبلیغاتی، عکس محصولات بر روی سربرگ و پاکت نامه خودداری کنید. سربرگ و پاکت نامه ابزار تبلیغاتی نیستند.

کارت ویزیت

کارتی در ابعاد استاندارد 5×9 سانتیمتر است که بر روی مقوا با گراماژ گوناگون ارائه می شود. عناصر بصری که معمولا در کارت ویزیت قابلیت حضور دارند عبارتند از: لوگو ، مختصری از محدوده فعالیت و آدرس و همچنین شناسه  شبکه های اجتماعی .

افقی یا عمودی بودن کارت ویزیت بستگی به چگونگی تصاویر و نوشتار آن دارد. در طراحی گرافیک کارت باید محدوده ای خالی از عناصر نوشتاری و تصویری پیش بینی شود تا گرفتن کارت از آن قسمت انجام گیرد.

استفاده از عکس های با جزئیات، بدلیل عدم امکان بزرگ نمایی آنها، کمتر توصیه می شود. اولین قدم طراحی اوراق اداری ،  سربرگ یا کارت ویزیت است و سپس بر اساس الگوی اولیه، موارد بعدی شکل خواهند گرفت.

پاکت نامه

ابعاد پاکت نامه معمولاً متناسب با ابعاد سربرگ (A4) تعیین می شود. بهتر است ابعاد پاکت مورد نظر در حالت بسته شده، یک سوم ابعاد سربرگ به اضافه ی شش میلیمتر (پهنا و بلندا) باشد.

پاکت نامه نیز دارای لوگو و نام مجموعه شماست و درج ن آدرس بر روی آن الزامی است. محل قرارگیری  لوگو  معمولاً در نیمه ی سمت چپ و بالاست. آدرس نیز  در پایین سمت چپ قرار می گیرد. ساختار  پاکت نامه بیشتر در حالت افقی انجام می گیرد.

نکته قابل توجه ، خالی نگهداشتن نیمه ی بالا و سمت راست پاکت جهت الصاق تمبر و انجام عملیات پستی است (در صورتی که هزینه پست پیشاپیش محاسبه شده باشد، استفاده از این بخش، نیز بلامانع است) .

طراحی عنوان اوراق اداری

اوراق که در برگیرنده عنوان و مهم ترین تیترهای (اسم شرکت، مدیر مسئول) اوراق است،که از مهم ترین مواد محسوب می شود. معمولا برای طراحی و صفحه آرایی این صفحه بیشترین تلاش صورت می گیرد. داشتن عناوین درشت و مهم و اطلاعات با اهمیت و تصاویر خاص از ویژگی های سربرگ است.

معمولا  قسمت بالای اوراق اداری نسبت به بخش پایین آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.در بخش پایینی  نیز مطالب کم اهمیت تر چاپ می شود. اهمیت این فضا معمولا به قدری زیاد است که گاهی از رنگ دوم هم در چاپ آن استفاده می شود. گاهی نیز دیده شده از رنگ دوم و گاهی از چهار رنگ هم استفاده می شود.

استفاده از بعضی نشانه ها، علائم و عناصر تزئینی در کنار آرم می تواند به خوانایی و گیرایی آن کمک کند.