نمونه پروژه های بسته بندی
اکنون با ما تماس بگیرید
چرا اختصاصی؟
ما با برنامه ریزی برای مراقبت از خود فضا باز می کنیم.
ارائه بهترین کیفیت
ما بهترین کار را ارائه می دهیم
چرا طراحی بسته بندی اهمیت دارد؟
می توان گفت که بسته بندی های مختلف، زندگی هر روز ما را احاطه کردهاند و برای همین ساخت و طراحی یک بسته بندی چشم نواز که با محصول سازگار باشد، تمایز خود را بخوبی نشان داده و فروش محصول را حتی تا چند برابر افزایش خواهد داد. اما چرا طراحی بسته بندی؟ چگونه است که بسته بندی به تنهایی تا این اندازه در فروش محصول اثرگذار است؟
اول از همه بیاید با کمی واقعیت رو به رو شویم:
محصول شما هرچند باکیفیت بدون بسته بندی درست، هیچ هویت و شناسهای ندارد. چنین محصولی نه تنها حرفی از برند و اعتبار آن نمیزند بلکه حتی از معرفی درست محصول عاجز است. گذشته از این موضوع، یک بسته بندی نامناسب و بی کیفیت نمیتواند از محصول محافظت کرده و آن را تحت هر شرایطی سالم نگه دارد. نیازی به گفتن نیست که در این وضعیت اعتمادی توسط مخاطب صورت نگرفته و یقینا خبری هم از فروش نیست. با این وجود دیگر مهم نیست که کالای شما تا چه حد کاربردی و باکیفیت است. چون این محصول بدون یک بسته بندی شایسته برای خود، محکوم به شکست در فروش و فراموش شدن است.
انواع روش های بسته بندی کالا چیست؟
با این همه اطلاعات؛ زمانی که حرف از بسته بندی میشود، هنوز که هنوزه ابهامات زیادی راجع به آن وجود دارد. شاید منظور برخی از افراد از بسته بندی جعبهای متعلق به محصول باشد و برای برخی دیگر منظور پکیج پستی باشد که آن را درب خانه یا محل کار از مامور پست تحویل میگیرند. برای رفع ابهامات در ادامه انواع مختلف بسته بندی را معرفی میکنیم و در مورد هر یک بحث می کنیم:
- بسته بندی اولیه یا اصلی
این گونه بسته بندی به جعبه، پلاستیک یا هر نوعی از بسته بندی اشاره دارد که محصول داخل آن را لمس کند. بسته بندی مصرف کننده؛ نوعی از بسته بندی است که خریدارِ جزء قبل از مصرف محصول به سراغ آن میرود و از آنجایی که عموما برای مصارف کم تولید شده به آن بسته بندی مصرف کننده میگویند.
- بسته بندی ثانویه
بسته بندی اولیه معمولا داخل این بسته بندی در واحدهای بزرگتر قرار میگیرد. وظیفه این بسته بندی نگهداری و محافظت از بسته بندی اولیه (و البته محصول داخل آن) است.
تعیین جنس درست بسته بندی
هر نوع محصول و کالا نیاز به جنس خاصی برای بسته بندی دارد و دانش انتخاب جنس مناسب برای بسته بندی تنها با تجربه بدست خواهد آمد. لازم به ذکر است که جنس مورد استفاده برای بسته بندی بر میزان مقاومت در برابر فشار و آسیب های فیزیکی اثر مستقیم دارد. با دقت به قفسه های فروشگاه ها متوجه خواهید شد که برای هر محصول چه جنسی از بسته بندی انتخاب شده است. انواع مختلف ظروف، جعبه و کارتن های کاغذی و مقوایی، متریال های سلفون، فویل و پلاستیک در صنعت بسته بندی وجود دارد و طراح باید در زمان انتخاب رنگ و طرح به نوع جنس بسته ها نیز دقت کافی داشته باشد.
اما جنس یا متریال بسته بندی تنها در محافظت از محصول موثر نیست. شما با انتخاب جنس بسته بندی درست و با کیفیت در واقع کیفیت ظاهری بسته بندی را نیز به طرز چشمگیری بیشتر نشان میدهید.
کاربردی بودن بسته بندی
یک طراحی بسته بندی موفق علاوه بر داشتن نمای جذاب و محافظت از محصول، مشکلی رایج را برای مخاطب خود برطرف میکند. اگر این کار با حفظ اصول طراحی بسته بندی انجام شود، نه تنها باعث افزایش چشمگیر فروش محصول شده بلکه حتی هزینه های کلی را کاهش خواهد داد. در اینجاست که خلاقیت طراح تا این اندازه مهم میشود. به یاد داشته باشید که تنها یک ایده درست و از آن مهم تر اجرای اصولی آن است که میتواند روی فروش شما موثر باشد!
برای مثال همه ما هر از چند گاهی هوس چیپس یا پفک میکنیم اما شکل خاص بسته بندی این نوع تنقلات مصرف آن را سخت و پیچیده کرده است. مثلا در حالت معمولی بسته بندی چیپس ما مجبوریم آن را با یک دست خود نگه داریم و اگر بخواهیم در این حین از کتاب یا فیلم خود لذت ببریم، این موضوع مشکل ساز خواهد بود. هرچند مشکلات واقعی زمانی آغاز میشوند که بخواهید چیپس خود را با جمعی از دوست و آشنا مصرف کنید.
اینجا بود که برند بلوم با طراحی بسته بندی استوانه ایی چیبس خود به یک ظرف راهحلی خلاقانه و کاربردی برای مشتریانش ایجاد کرد. بلوم با این کار بدون بیشتر کردن سایز بسته بندی توانست و مصرف چیپس ساده تر از همیشه کرده و یک مزیت رقابتی برای خود دست پا کند