نمونه پروژه های کاتالوگ و بروشور

اکنون با ما تماس بگیرید

چرا اختصاصی؟

ما با برنامه ریزی برای مراقبت از خود فضا باز می کنیم.

ارائه بهترین کیفیت

ما بهترین کار را ارائه می دهیم

ویژگی های یک کاتالوگ حرفه ایی

از ویژگی های کاتالوگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت حمل آسان و امکان مطالعه آن در زمان فراغت
  • خلاصه گویی و پرهیز از هر نوع افراط در توضیح
  • برقراری ارتباط با پیام گیر و بدون واسطه
  • ترکیب تصویر با متن در جهت ایجاد شناخت بیشتر در مخاطب
  • فراهم آوردن امکان انتخاب دقیق و سنجیده برای مخاطب به جهت ایجاد فرصت مناسب برای مطالعه
  • طراحی صفحات کاتالوگ همانند طراحی جلد کاتالوگ باید جذاب، خلاق و مخاطب پسند باشد.

تفاوت کاتالوگ و بروشور

کاتالوگ یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی یک کسب و کار است که معرفی محصولات، توضیحاتی درباره آن‌ها، اطلاعات تماس و در واقع هر آن چه که به فروش محصولات و خدمات یک شرکت کمک می‌کند را در قالب یک طراحی جذاب با تصاویر مرتبط و به صورت کاملا مرتب و دسته بندی شده معمولا در هشت صفحه ارائه می‌دهد.

بروشور نیز یک سند، جزوه و کتابچه تبلیغاتی است که با توصیف ویژگی‌های برجسته و جزئیاتی که مشتری برای خرید یا مصرف محصول نیاز دارد و برایش مفید است او را از مزایای محصول و خدمت ارائه شده یا رویدادی که قرار است برگزار شود، آگاه می‌کند و به اقدام وا می‌دارد.

بروشورها فرمت دیجیتال نیز دارند اما معمولا در تیراژ بالا، صفحات محدود(تقریبا چهار تا هشت صفحه یا لت)، کاغذهای باکیفیت و با رنگ آمیزی و تصاویر بسیار جذاب از اقلام منتخب شرکت، طراحی و چاپ می‌شوند و بهتر است که از وسط تا شوند. همچنین اطلاعات موجود در بروشورها برخلاف کاتالوگ می‌توانند ترتیب خاصی را رعایت نکنند.

انواع طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

معمولا فروشگاه‌ها برای معرفی محصولات، لیستی از محصولات خود که شامل نام محصول، قیمت، میزان تخفیف و توضیحات را تهیه و در دید عموم قرار می‌دهد. طراحی و چاپ کاتالوگ بخشی از تبلیغات در ارائه و معرفی کالا، خدمات می‌باشد که می‌تواند ارتباطی مستقیم و قابل فهم برای مخاطب باشد.

کاتالوگ تبلیغاتی نقش مؤثری در فروش و بازاریابی دارد. در اصل کاتالوگ نماینده در بین مخاطبین می‌باشد و می‌توان گفت که کاتالوگ می‌تواند دقیقا وظایف یک فرد را به درستی انجام دهد. وظیفه اصلی آن می‌تواند معرفی درست و تاثیرگذار و هدفمند شما(سازمان، شرکت، کالا) باشد.

شما با طراحی کاتالوگ تبلیغاتی می توانید در بازاریابی به بهترین شکل تبلیغات خود را ارائه دهید، خروجی مناسبی داشته باشید و مخاطبین مربوط به خود را جذب کنید.

طراحی کاتالوگ صنعتی

در کاتالوگ های صنعتی طراح روش هایی را در پیش می‌گیرد که در سفارسات آینده محصول تاثیرگذار خواهد بود. بکارگیری عکس های حرفه ای و صنعتی، رنگ های مربوط به آن صنعت خاص در طراحی کاتالوگ صنعتی از جمله مواردیست که مخاطب را به انتخاب با اطمینان نسبت به برند محصول خاص هدایت می‌کند.

اصول فرم بندی در طراحی

منظور از فرم‌بندی چیست و چرا فرم‌بندی در طراحی کاتالوگ و بروشور مهم است؟ کتاب، مجله و مواردی از این قبیل مانند پوستر یا بروشور نیستند که بعد از چاپ، تنها با گیوتین دوربر شوند، بلکه در مقوله های از این قبیل چون کتاب، به دلیل این که بعد از چاپ، کار به اتمام نمی‌رسد و مراحل دیگری تا تهیه نهایی در پیش است، دقت بسیار بالایی می‌طلبد. در اینجا دیگر نمی‌توان صفحات را به صورت مستقل و به هر شکلی که مایل باشید چاپ کنید، بلکه بایستی به گونه ای صفحات را کنار هم قرار دهید که بعد از چاپ ماشین‌های صحافی و غیره قادر به صحافی کتاب باشند.

این عمل یعنی قرار دادن صفحات کتاب آماده دوخت و چسب شوند، فرم بندی می‌گویند.

اندازه صفحات خود را به اندازه کتاب بعد از برش در مرحله نهایی، در نظر بگیرید. در این مرحله نبایستی فضای بیشتر جهت برش ، اضافه کرد. بدین ترتیب کار خود را در صفحه به شکل نهایی ببینید. مثلا چنانچه تصویری در صفحه دارید که باید در وسط صفحه قرار گیرید، آن را وسط چین کنید.
وقتی صفحات خود را در فرم بندی قرار دادید، قبل از اینکه فرم به دست آمده را جهت خروجی فیلم ارسال نمایید، چون محل های برش در فرم بایستی مشخص باشند، در نظر بگیرید که بعد از تا خوردن، فرم ها از سه طرف برش خواهند خورد.