اجرای کمپین روابط عمومی در اصفهان

کمپین روابط عمومی

این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

اجرای کمپین روابط عمومی در اصفهان

اگر صاحب کسب‌وکار هستید و تا به حال فکری برای توسعه روابط عمومی خود نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم که رویه‌ی متفاوتی را در پیش بگیرید زیرا کمپین‌های روابط عمومی کلید موفقیت کسب‌وکار شما هستند. هدف از اجرای کمپین روابط عمومی، برقراری رابطه مثبت بین شرکت شما و مخاطبان آن است. در واقع از کمپین‌های روابط عمومی در موارد زیر استفاده خواهد شد:

هنگام راه‌اندازی یک محصول یا خدمات جدید: شرکت‌ها از کمپین‌های روابط عمومی برای گسترش آگاهی در مورد یک محصول یا خدمات جدیدی که ارائه می‌دهند استفاده می‌کنند که می‌تواند به افزایش علاقه مشتری و فروش کمک کند.

هنگام اعلام تغییرات شرکت: زمانی که شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند برند خود را مجددا راه‌اندازی کنند، محصولی را متوقف کنند و یا تمرکز کسب‌وکار خود را تغییر دهند، اقدام به اجرای کمپین روابط عمومی می‌کنند. 

 هنگام پرداختن به اخبار شرکت در رسانه‌ها: اگر یک رسانه خبری در مورد یک شرکت در مقاله یا گزارش خبری صحبت کند، شرکت ممکن است تصمیم بگیرد برای رسیدگی به ادعاهای مطرح شده در رسانه‌ها، کمپین روابط عمومی اجرا کند. آن‌ها می‌توانند این کار را با انتشار بیانیه‌های مطبوعاتی یا برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی انجام دهند.

                                                                                                                   

برای افزایش آگاهی از برند: کسب‌وکارهای جدید از کمپین‌های روابط عمومی برای تبلیغات و افزایش آگاهی از برند در بین مردم استفاده می‌کنند. آن‌ها معمولا این کار را با رسانه‌ها، تبلیغات پولی و انتشار محتواهایی که کسب‌وکار و خدمات آن‌ها را تعریف می‌کند، انجام می‌دهند.   

نکات کلیدی برای توسعه و اجرای کمپین روابط عمومی در اصفهان

عوامل زیادی وجود دارند که هنگام اجرای کمپین روابط عمومی باید مد نظر قرار داده شوند. ما در اینجا به مهم‌ترین نکات برای اجرای کمپین روابط عمومی موفق اشاره می‌کنیم:

به کارهایی که رقبایتان انجام می‌دهند نگاه کنید: انواع کمپین‌های روابط عمومی و روش‌هایی که رقبایتان استفاده می‌کنند را مورد تحقیق و بررسی قرار دهید. همچنین تعیین کنید که می‌خواهید همان موارد را در کمپین خود بگنجانید یا خیر. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا کسب‌وکارتان را با رقبای خود در همان حوزه تراز کنید.

استعداد درونی خود را ارزیابی کنید تا حوزه‌هایی که باید برون‌سپاری کنید را بشناسید: هنگام طراحی کمپین روابط عمومی، تیم خود، قابلیت‌های حرفه‌ای و حوزه‌هایی که در آن مهارت دارند را مدنظر قرار دهید. این کار به شما کمک کند تا دریابید تیمتان در چه زمینه‌هایی می‌تواند در اجرای کمپین روابط عمومی شما مشارکت داشته باشد. همچنین شما را یاری می‌کند تا تعیین کنید که برای کمک به فعالیت‌های کمپین به متخصصان روابط عمومی نیاز دارید یا خیر.

از نرم‌افزار کمپین روابط عمومی استفاده کنید: نرم‌افزارهای متعددی وجود دارند که به طور ویژه برای کمپین‌های روابط عمومی طراحی شده‌اند که شامل برنامه‌ریزی و نظارت بر پیشرفت کمپین است. استفاده از این نرم‌افزارها به شما کمک می‌کند تا سازمان یافته و منظم باشید؛ همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات کمپین را ثبت کنید، زیرا ممکن است در آینده مفید واقع شود.

چند مثال از اجرای کمپین روابط عمومی

– انجمن حمایت از بیماران مبتلا به ای ال اس، طی تلاشی برای کمپین روابط عمومی جهت گسترش آگاهی، چالش«ظرف یخ» را ایجاد کرد؛ به یک نفر دستور داد تا ویدئویی از خود در حال ریختن سطل یخ روی خود ضبط کند و سپس سه دوست را برای انجام این کار از طریق رسانه‌های اجتماعی معرفی کند. این ویدئو به طرز قابل‌توجهی وایرال شد. به طوری که چندین چهره معروف از جمله مدیرعامل فیس‌بوک، مارک زاکربرگ در آن شرکت کردند و به سرعت از طریق رسانه‌های اجتماعی پخش شد. در سال 2013 انجمن ای ال اس، حدود 2.8 میلیون دلار کمک مالی و در سال 2017 بیش از 100 میلیون دلار به‌ واسطه این کمپین جمع‌آوری کرد.

 – یک شرکت بیمه چند ملیتی به نام آکسا، قصد داشت والدین چینی را در مورد این که بستن کمربند ایمنی برای فرزندانشان ضروری است آگاه کند. از این رو، یک برنامه ویدئویی و آموزشی با مشارکت مدارس مختلف در سراسر کشور تولید کرد. در طی شش ماه حدود 125000 کودک و والدین در مورد ضرورت کمربند ایمنی آموزش دیدند. پس از اجرای کمپین مطالعه‌ای نشان داد که 77% تحت تاثیر کمپین شهروندی آکسا قرار گرفته بودند و مصرف‌کنندگان  بیمه آکسا از 25% به 34% افزایش یافته‌اند.

کلام آخر

تاکنون به کاربرد و اهمیت روابط عمومی پی بردید همچنین دریافتید که اجرای این کمپین می‌تواند برای شما خلق‌کننده ثروت باشد؛ پس اگر قصد توسعه روابط عمومی شرکت خود را دارید و به دنبال اجرای کمپین روابط عمومی در اصفهان هستید، آژانس تبلیغات و برندینگ اختصاصی می‌تواند شما را در این امر مهم یاری کند و سکوی پرتابی برای رشد کسب‌وکار شما باشد.

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نظرات و سوالات خودتون را برامون بنویسید

مطالب مشابه