اجرای کمپین تبلیغاتی در اصفهان

این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

اجرای کمپین تبلیغاتی در اصفهان

بسیاری از کارآفرینان برای اجرای کمپین تبلیغاتی، کمک گرفتن از آژانس ها را ضروری نمی دانند

آیا واقعا برای اجرای کمپین به حمایت آژانس های تبلیغاتی نیاز است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که به طور قطع میتوانید کمپین تبلیغاتی بدون کمک آژانس ها اجرا کنید اما اجرای کمپین به صورت داخلی یا با حمایت آژانس هر کدام مزایای خود را دارد. توصیه ما به شما این است که اگر بودجه کمی دارید و می خواهید یک کمپین کوچک اجرا کنید همین الان با خیالی آسوده اقدامات تبلیغاتی خود را آغاز کنید. اما اگر قصد انجام یک کمپین گسترده با اقدامات تبلیغاتی مختلفی را دارید یا میخواهید در مدت زمان کوتاه تری یک کمپین را به سرانجام برسانید، پس به دنبال بهترین آژانس برای اجرای کمپین تبلیغاتی در اصفهان یا سایر شهرها باشید.

شایان ذکر است که اجرای کمپین تبلیغاتی به معنی انتشار تبلیغات ساده نیست و کسب بهترین نتایج از تبلیغات به برنامه ریزی دقیق و سازماندهی صحیحی نیاز دارد. کمپین تبلیغاتی، مجموع های از فعالیت های تبلیغاتی چندجانبه است و ویژگی هایی دارد که آن را از یک تبلیغ ساده و مناسبتی جدا میکند؛ در واقع میتوان گفت که یک کمپین، کارزاری تبلیغاتی است و رویکردی همه جانبه دارد. در ادامه مراحل مهم در اجرای کمپین تبلیغاتی را به اختصار بیان میکنیم.

مراحل مهم در طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی در اصفهان

تعیین اهداف کمپین

یکی از کلیدی ترین بخش های طراحی کمپین های تبلیغاتی، مشخص کردن اهداف تبلیغات است. اما متاسفانه درکشور ما بسیاری از مشتریان تبلیغات، اهداف تبلیغاتی را سهل انگارانه تعریف میکنند.

البته هر سازمانی برای بدست آوردن بیشترین سهم بازار و افزایش فروش تلاش میکند.

همیشه هدف از تبلیغات، افزایش فروش نیست. هدف از تبلیغات میتواند مواردی مانند ایجاد رابطه و درگیری مخاطبان، افزایش آگاهی از برند یا ساختن تداعی مثبت از برند و…. باشد که در نهایت به میزان چشمگیری بر افزایش فروش تاثیر میگذارد.

یک کمپین تبلیغاتی میتواند همه یا برخی از موارد ذکر شده را در هدف گذاری خود داشته باشد. لازم به ذکر است که اهداف تبلیغاتی باید قابل اندازه گیری و کمی باشند تا در حین و پس از پایان کمپین، میزان اثرگذاری آنها سنجیده شود.

مشخص کردن بازار هدف

یکی از گام های مهمی که باید در تدوین برنامه تبلیغاتی مدنظر قرار گیرد، مشخص کردن بازار هدف و بخش بندی آن است تا از اتلاف بودجه تبلیغات جلوگیری شود. آژانس تبلیغاتی باید بداند برای چه بازاری تبلیغ میکند.

چرخه عمر محصول یا خدمت

برای تدوین کمپین تبلیغاتی باید چرخه عمر کالا یا خدمت را مدنظر قرار دهید. زیرا استراتژی های تبلیغاتی برای محصولی که در دوره معرفی به بازار است با محصولی که پایان دوره عمر خود را می گذراند متفاوت هستند. توجه به این موضوع به نحوه بودجه بندی و انتخاب رسانه در برنامه ریزی کمپین کمک خواهد کرد.

انتخاب رسانه های تبلیغاتی مناسب

همانطور که میدانید افراد مختلف با توجه به سبک زندگی خود و پارامترهای دیگر به رسانه های گوناگونی علاقمندهستند از این رو، باید رسانه های تبلیغاتی نزدیک به سلیقه و سبک زندگی بازار هدف را انتخاب کنید. همچنین به زمان سنجی برای اکران تبلیغات توجه کنید.

این که هر تبلیغ چه مدت و با چند تکرار باید پخش شود و چه اطلاعاتی در هر نقطه تماس به مخاطب داده شود، به برآورده شدن اهداف تبلیغات کمک خواهد کرد.

ارسال پیام تبلیغاتی مناسب به مخاطب

پیامی که برای تبلیغ طراحی می کنید باید ساده باشد تا مخاطب تبلیغ، به خوبی آن را متوجه شده و به خاطربسپارد.

توجه داشته باشید که افراط در خلاقیت و نوگرایی موجب سردرگمی مخاطب و کمرنگ یا گم شدن اصل پیام خواهد شد. نکته مهم دیگر در طراحی پیام تبلیغاتی این است که از ارسال پیامهای متعدد در یک کمپین خودداری کنید. گاهی شرکت ها تصور میکنند که اگر در یک تبلیغ چند مزیت را بیان کنند در هزینه های آنهاصرفه جویی میشود. در حالی که ارسال پیام های متعدد موجب هدر رفتن بودجه تبلیغات خواهد شد زیرا مشتریان هیچ کدام از پیام ها را به خاطر نمیسپارند.

مشخص کردن برنامه اجرایی

پس از انجام مراحلی که به اختصار ذکر شد، حال نوبت به طراحی تقویم اجرایی است. داشتن برنامه اجرایی موجب میشود تا افراد بدانند در چه زمانی چه کارهایی باید انجام دهند و در چه مرحله هایی از کمپین قرار دارند.

کلام آخر

در این نوشته مراحل مهم در طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی را به اختصار بیان کردیم. اگر تصمیم به اجرای کمپین تبلیغاتی در اصفهان را دارید، آژانس تبلیغات و برندینگ اختصاصی با تیم مجرب خود به طور فعالانه از شما در اجرای برنامه ریزی خلاقانه و استراتژیک حمایت خواهد کرد و به شما اطمینان خواهد داد که تمام مراحل کمپین به موقع و بدون نقص اجرا شود.

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نظرات و سوالات خودتون را برامون بنویسید

مطالب مشابه